5.16.2017

一個人香港旅行分享(妝容/穿搭/青旅體驗) | Planning for a HK trip



把回憶記下來,好像能在把它們過上一遍,再一遍。





2017四月,為了告別上一份工作,所以安排了一次獨自的旅行。可能是有太多人過分美化了旅行這兩字,所以有更多人汲汲的去追求它,其實它也只是平凡日常中,一種形式的啟發,就像是去樓下咖啡店喝上一杯,也許也會巧遇到相同的感受。

It's kind of like that I can go through the memories again and again when I write them down.

April,2017. For saying goodbye to my last job, I arrange a travel for myself.
There are too many people over praising the meaning of "travel", so there are even more people who would like to give everything for chasing it.

For me, actually, it's just an another formal of inspiration in usual days, you may find the same or alike feelings if you you go to any random coffee shops.



第一天/ 機場與尖沙咀
First day/ The airport and Tsim Sha Tsui.


Shoes | Adidas
第一次單獨一人出國 ,穿新鞋子新襪子😍雖然有些人說出國不要穿新鞋,但這雙很可以!走久了也不會痛。

Wearing the new shoes and socks for celebrating my first time traveling alone!

朱古力口味的媽咪雞蛋仔好好吃,外表酥酥裡面有軟嫩嫩的巧克力醬。
Choco-egg cake is tasty, he has crispy top layer and smoothy chocolate sauce inside.


維多利亞港(一件非常觀光的行程,注意:不要太期待它的聲光秀。)
Victoria Bay (Attention: Please don't expect its lighting show too much.)





入住的是尖沙咀的撲撲旅舍,他們有著很好看的公設裝潢、嚇人的老舊電梯,還有某一天晚上遇到的友善刺青男。

這次獨自旅行我也體認到一件事:原來我不喜歡有室友的房間啊。

第一天晚上,室友是香港男生,房裡就我和他兩個人,再加上這是我第一次住青旅,其實很緊張。我們還聊不到五句時他就說,要不要我帶你去吃晚餐?我的防備腺素瞬間飆升,然後就快速逃離房間😱(下定決心以後再也不住青旅了。)

第二天晚上,我的室友好像是日本男生,之所以說好像,是因為我沒和他說到話啊,純粹有印象是在大廳聽到他說日文的關係。在他晚上進房時,我先跟他說聲Hi,但他沒有搭理我,沒錯!我被無視了。安慰自己說一定是我講的太小聲,不過內心默默討厭他(幼稚),然後我們陷入了無限的沈默中,就這樣度過了第二個晚上。

第三天晚上,也是最後一天晚上了。(其實我原本訂了四晚,但是實在有點不習慣有室友這件事,所以臨時訂了別的飯店🤤值得開心的是,這天晚上遇到很親切的上海女生,她的名字很好聽,是一個字的那種名字,她分享她買的豆漿給我,我分享我買的水果酒給她,然後還交換了微信。

PS. 一間青旅大約能住6-8人,如果人多和朋友一起來,應該會很好玩。

PPS. 建議如果像我一樣本來沒有住過青旅的話,建議先訂1-2晚體驗看看,不要像我一樣一次訂了4晚XD


PPPS.這間青旅有24小時的櫃檯服務,自己去玩的話會比較安心一點。


I was staying at Hop Inn hostel for four nights, they have good-looking interior, terrify old elevator and friendly tattoo guy(tourist too).

In this experiment, I totally understand that I don't like the sharing room, but on a lighter note, I met a cute Shanghai girl in my last night.



第二天/ 還是尖沙咀
Second day/ Still in Tsim Sha Tsui.


中午起床,我就帶著自己去吃了一碗乾乾巴巴的醬油硬麵,配上洗鍋水,嗯,美好的一天開始!

Awakening in the noon time, I just bring myself to a dry and hard soy-noodles with pot washing water, um, a good day is begin!


美之時裝店
Vintage Thrift Shop


Little Dot Vintage 古著小店


隨機街景 (LUSH!!)
a random street view.


與隨機自拍

Eye Shadow| Etude House 胡桃鉗眼影盤 (這眼影在香港弄丟了嗚,僅此紀念)
Lips| M.A.C
Earnings&Dress| Taobao



原本計畫這個下午去太平山看夜景的,但因突來的大雷雨只好回旅社吃蛋塔,其實這天我是有點寂寞的。我喜歡下雨天,這樣的寂寞心情可能是因為: 1. 床沒有特別好睡,翻滾時可以聽見鐵架因不舒服而發出的喞吱聲。2. 下雨天。(可是我喜歡下雨天,所以這個選項捨去)3. 肚子餓 。(嗯,一定是因為吃了蛋塔還不飽吧🤔

I was planning to go to the Taiping Mountain to see the night view in this afternoon, BUT there was a huge raining suddenly, so i came back to the hotel and eat a custard tart instead

Actually, I felt lonely in that day, I like rainy so I supposed that feeling was from: 1. The bed is not quite comfortable, you could hear the bed is squeaky when you are moving. 2. Rainy (but I like rainy so the option is cancelled.) 3. Hungry. (Well, that's a good reason.)



所以我就決定出門買食物,這家在旅社附近的店,必須要推薦一下醬油燒鴨飯。(在香港我覺得Openrice這個美食評價app特別準,在台灣的話倒是沒這麼好使用。)後來,我跑去買珍妮曲奇餅當禮物,以CP值來說,不推薦 😵

So, I decided to go out for food, I have to recommend the soy-ducks rice (which is so good) and the restaurant is near by hostel. Also, I would like to recommend the App called Openrice (a food review app), if you are traveling in HongKong, but not quite well using in Taiwan though.

Therefore,  I went to Jenny Bakery for having some gifts for friends, based on the C/P ratio, I wouldn't recommend it.

這個凍檸茶超級喜歡。然後,我就帶著它回旅舍度過一晚。
In love with the frozen lemon tea, so I took him to hostel for the night.


第三天/ 銅鑼灣、金鐘、太平山夜景!
Third Day/ Causeway Bay, Admiralty, Taiping Mountain!


He's so cute.


今天喚醒我的不是硬麵,是旅社隔壁的N1咖啡,耶。
Awakening by the N1 coffee where is located near by hotel instead of the dry noodles, yay.


最喜歡坐巴士。
Having so much bus tours which are fun to me.

Cute Shop.

澳洲牛奶公司,很普通的咖啡奶酪。(對了,旅行的時候,千萬別一直跟著大家說的景點走,這篇文章很多都是我的踩雷經歷呀。)

The Australian Company with a normal coffee pudding.

(Note: Please don't follow up people's travel reviews too mush when you are planning a trip, because they may not that good. You can see that entire article is full of my not-well experience.😭)

翠華餐廳的海南雞飯。(海南雞飯什麼的都不重要,唯一我喜歡的是很像美女與野獸裡面的杯子弟弟的杯子)

The Hainan chicken rice in Tsui Wah Restaurant. (The chicken rice is not that important, the only thing in my eyes is the cute cup which is like the cup in Beauty and the Beast)

坐天星小輪去看夜景,最期待這個行程啦。But!我在中環這大迷路,找不到坐上太平山的巴士,然後問了巴士司機,才找到巴士站。(自己一個人旅行,只能靠自己和googlemap😭)

The most expected place for me is going to see the night view in Taiping Mountain. But, I was totally lost and can't find the bus to the mountain, then I asked a random driver and finally found the stop. (all you can rely on would be just yourself and Google map when you travel alone.😭)

沒有對焦的夜景。
The night view.

有對焦的夜景,很美。
(screaming)


第四天/ 中環與上環,出發去新的飯店!
The Fourth Day/ Central, Sheung Wan and go to the new hotel!

因為意識到喜歡自己一個人住,所以索性最後一天就不睡在原本的旅社了,臨時訂了這間JJ Hotel,雖然這裡沒有老舊電梯和奇怪的室友,但他們有黃色老舊斑點的浴巾和毛巾😒。 (我是踩雷小組吧)

By totally understanding that I like to stay over alone, so I cancelled the previous hotel and find the new one.(No refund of-course). The new hotel, JJ Hotel, doesn't have old elevator and strange room mates but they have yellow old dots on towers, like all of the towers.😒


這天一樣從硬硬乾乾巴巴的醬油麵開始新的一天,耶。
And the day is started with another dry soy noddles, yay.


剛好遇上復活節市集的PMQ元創方,是個非常文青的地方。
PMQ(Police Married Quarters), is a very hipster place.

Hoodie coat | Monki 
Dress | GU
Bag | Unif

Outfit of the day.



Eye Shadow| KATE
Lips| Aritaum Color Lasting Tint (這款還蠻持久的!)
比較喜歡這天的妝容。(注意:這有開一點美肌還有帶隱形眼鏡)

Makeup of the day(with contact lenses.)
(Attention: the photo is going with the beauty-mode of phone camera.)


近一點 (眼睛左上的點點是痣XD)
closer.


另個眼影比較明顯的角度。
another closer picture.

極簡風的冰淇淋店
minimal ice-creeeeeam shop

tasty one.


最後最後,是轉機時遇見的(笑得我心裡發慌)(感謝dcard女孩告知他其實是貓啦XD)。好啦,其實我覺得他好萌😍,可是還是忍住沒帶他回家。

離開時其實有一點捨不得。不過旅行好像就是這樣吧,人生也是,我們一直在往下一站前進,偶爾會回頭看看經過的路,可是不會真的下車駐足。


以上,是充滿內心話和踩雷經歷的自由行分享,有香港計劃的可以參考看看避開雷點唷🙈



Finally, the end of the trip (and the article), I met the adorable green cat(not a bear of course.) in HK airport, but I hold back myself to not bring him home.

I felt that I don't wanna let the trip go, but the meaning of travel is just like that, and the life is too, I guess. We always keep walking to the next step, we may turn back to see what we passed sometimes, but we don't really get off actually.




🥕價格資訊:其實我回國到現在,都沒有算我到底花了多少(逃避),不過因為有女孩發問,所以決定來算一下XD

機票| 香港航空 NT$ 11,370 
(行程:桃園-香港-北京-桃園。因為我接著去北京找朋友,所以機票有比較貴一點唷)

飯店| 撲撲旅社 NT$ 3,049 for 4 nights (NT$ 762/night)

飯店| JJ Hotel NT$ 3,728 for 1 night

Sim卡| NT$176 for 5days, total in 1.5GB 
(PS.Klook第一次加會員有30元折扣金,原價NT$215,覺得划算😆)

共計:NT$ 18,323